Wow!


Assalamualaikum…..Wow!

Almost 4months tak update blog?? Pfftttt!
Hahaha, bukannye ape, kita bz la cheq.. J
 erkk??

Hmmmm, ape yg aku nak update kat sini? 4 bulan? Banyak bende yg dah berlaku….
Yang paling aku ingat pon ttg si dia, dia, dia, dan dia.
Amboihh! X buleyy banyak lagi ke?

--> Dia yg 1 tu, entah kemana lpas balik kem.  Aku pon hampir2 lupa nama dia. Hampeh tol! Hahahaha!

--> Dia yg 2 tu, skejap je. Slpas dia amik tindakan yg berani utk jumpa family. Tp tu la, we were so good together, but how come we could not whether…  kami banyak benda serasi… tp ntah la, aku xtau apa punca aku ngn dia berpisah.. L xpa aih, mungkin bukan takdir kot.

--> Dia yg 3 plak, aku memain je. *hangpa jgn pkiq bukan2  no. aku Nampak dia cam org yg matang, so aku goyang sket ja kat dia. Tup2 menjadi. Tp yg “best” pasai budak ni, dia muda 16bulan dari aku, dan dia pd awal nye bukan main lagi berbunga2, tu biasa la kan? Dia duk dekat2 je ngn area aku. Tp bukan main susah lagi nak ajak jumpa. AJAK JUMPA? Hah, aku yg ajak jumpa. Bhahahahha!  Aku plak yg pelik. Pdahal aku yg goyang dia. Tp skarang ni plak, dia hilang, hanyut ntah mana tah, aku pon x pasti. Cepat sgt masa berlalu. Dan aku sendiri pon x pasti kami still ngam atau x.

--> Dia yg 4 plak, kami kenal pon cam tu je. Dlm ‘alam maya’ jugak la.. seorang pekerja kilang yang boleh kata ‘berangan’ nak bina masjid dgn aku. WTF? Hahaha aku pon x paham la, aku Tanya jugak kat dia.

“kalau ada jodoh la kan, saya nak bnikah dengan awak”
“hah? Ape?”  *buat2 x dgr…..
“awak sudi ke nak jadi teman hidup sy? Yela, saya kana keje kilang, pelajaran sy pon takat tu je, awak ade diploma.”
“ermmmm, sy x kesah, jnji kalau nk bina masjid sesama knalah tanggungjawab sama2. Jgn nnti janji tinggal janji je! Sbb tu sy liat nak commit dengan lelaki yg hanya suka menabur janji.” *good job chibbi!

Lpas tu trus tuka topik. Hahaha. Adeh, cube la bayang kan, kenal dalam alam maya x sampai sebulan, pastu contact dlm hp baru 2-3hari. Dah berani cakap camtu. Kang aku repot kat abah aku baru tau!
Poyo je nk serious sgt. Korang mesti cakap aku kejam kan? Tp ni la yg aku risau sgt. Mcm ‘dia yg 1’ tu, 1st time jumpa kat rumah aku sendiri. Habis Semua sedara aku kenal dia. Skang ape jadi?

Ade gak org cakap cara aku ni gelojoh, kalau nk serious nk lelaki tu masuk minang. Tp salah ke? Kalau btul2 la dia nk kat aku, dia akan berusaha. Bukan aku nak jual mahal. Tp aku x bberapa ske la nk couple lama2 ni. Bg aku sbb couple ni rimas, tp mmg la Semua ske kan? Cintan cintun ni. Pastu bazir masa. Nak setia x tentu pasal. Tp naik plamin nnti dengan org lain. Hah, camne plak tuh?
Motif utama aku tetap kan pendirian aku cam tu sbb nak elakkan dari difitnah, zina, maksiat, dan aku nak dapat pahala banyak dimasa muda awal aku cam ni.



Kepada sesaiapa yg nak cakap aku poyo ke, jual mahal ke, ape ke, terpulang lah, aku Cuma boleh balas dengan Alhamdulillah. Sbb mulut org memang x leh dttup. Jadi nilah dia keputusan aku. Muktamad. Kalau agak2 sape yg berminat, comment jela kat sini, nnti korg dapat alamat rumah untuk hantar rombongan ye! Hehe J

No comments:

Post a Comment