my crush


Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh!!!

Tetiba nak update blog sbb aku teringat kat crush2 yang penah aku alami sewaktu skola rendah / menengah.


Sbb ape, ade yg diantara mereka sudah mendiri kan masjid!
Pergghhhh!
Memang dorg suka buat aku sakit hati kann?? o.O

Haha tp its okay, aku doakan supaya depa bahagia hingga ke akhir hayat hendakNya J

Paling awal aku “ber”suka-suka ni, masa aku umo 9 tahun. O.o
Mase tu aku tak tau mcm mane budak ni boleh sangkut kat aku. Dah la aku budak selekeh gile mase tu. Aku ingat lagi masa dia hanta surat kat aku.. *kire cam nk melamar aku la ni..

“assalamualaikum syazwani,
Saya suka dekat awak. Awak suka dekat saya tak?
Jangan bagi tau orang saya hantar surat ni kat awak.
Pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas   *mcm biasa laaa kan? Kan? Kan? :D
Sekian dari orang yang sayang awak
Syahid”
Hah, hebat tak aku? Aku pon pelik camne ketua klas boleh suka kat aku? Tp syg sgt2 aku x boleh balas surat tu sbb aku pindah sekolah L xsempat aku nak jumpa dia. Sekolah rendah kebangsaan Kampung Kuantan Batang Kali. Skarang ni aku dah pindah balik kat batang kali ni. Aku x sure sama ada dia still ingat aku ke x.
Alamat dia pon aku x tau. 10 taon aku tinggal kan dia beb!


Pindah plak skolah International Islamic School kat Gombak. Skola swasta kot…
Kat situ teruk aku kne bantai ngn cikgu. Dari skola kampong la katekan.  Sampai la satu masa dimana hati aku kne ketuk dengan anak Professor Sallahudin (agak nye la nama bapak dia hehe ).
Dia tembam = sama
Dia putih = sama
Dia pandai math = sama
Dia semput bila lari  = sama
Dia slalu borak ngn aku = tak!
Dia crush aku dari jauh je. Tp dia tau, sbb mase besday aku dia bg bunga ros kaca yg dldm tu ade minyak wangi kaler2 tuu~ hahahhaa…  skang, aku dpt cari profile fb dia. Tp dia lah yg aku ckp td DAH KAHWIN! =.=”
#Fathullah


Lpastu skola kebangsaan ampang masa darjah 6. Aku jatuh hati ngn pengawas sekolah kelas aku jugak. Tp dia ni bongok sket.
Kami bermula dengan kawan.. *dah matang sket cheewah!
Lpas tu ghupenye dia da ade awek tp awek dia jahat. Dalam 6 bulan tu ade la 3 awek dia clash. Tp sume dia story kat aku. Tu la, dah name lembap tu, lembap jugak!
Dia pon aku lost contact.
#Siddiq


Tanpa putus asa, tingkatan 1 pindah skolah lagi. STAR, klang.
Sama jugak, kami bermula dengan kawan, sekelas, dan kami berdua je budak melayu dlm klas tu. Hahaha……. ????
Dia ni ade jgak sweet sana sini ngn aku. Tp kami setahun je kat skola tu. Dia ke Pahang aku ke Keramat.
Eyy, dia sempat kirim kan aku kad raya tau!!
#Mudzaffar shah A.K.A Mooze (ingat nama dia sbb nama dalam buku sejarah! Hahaha)


Last but not least. Masa aku skola keramat, form 2 n 3 .
Nama dia bagi aku agak pelik la… tp bg korang tak tau la plak kan?
Kali ni dia susah sket nk tackle. Hehe. Dia ni pemain bola sepak skola… wooooo.. jadi aku pandang dari jauh je laa….
#Saeni

Untuk form 4 n 5… aku bersih lagi suci dari sgala kontrovesi. Haha dlm bnyak2 crush ni, sikit pon aku x pnah couple.. dan aku tak tau apa itu couple… *sedih kan?
Bukan xde tp ade la sorg tu, nama  #ElfeeAdam.. yg ni sebok nak menggatal pastu agung2 kan geng dia yg xseberapa tu.. hahaa..
Aku digoda oleh lelaki gatal?? –NO COMMENT-

Dan seterusnya aku mula bunga-bungaKAN hati aku dgn dia, dia, dia, dan dia tu… tp skang camne? Ape jadi? Ape story? Ape status?

Aku jawab : Kalau kami ada jodoh, Alhamdulillah… J

No comments:

Post a Comment